top of page

Últimes notícies & esdeveniments


Visita al Cosmocaixa
Els alumnes de segon hem anat d'excursió al Cosmocaixa de Barcelona. allà han realitzat dos tallers. Primer de tot hem anat al Planetari Bombolla on ens han explicat un munt de coses sobre el nostre Sistema solar i de les estrelles. Després vam anar a fer el taller "Llums i Ombres" on vam experimentar amb la llum, vam jugar amb el moviment dels objectes per crear i modoficar ombres. També vam descobrir que la llum viatja en línia recta i quins són els seus colors bàsics. Des

Docents
hace 4 días


CosmoCaixa
Els infants de 1r vam fer una sortida al Museu de la Ciència CosmoCaixa on vam poder gaudir de dos tallers i de la visita a dins del museu. El primer taller que vam fer va ser "Entre llums i ombres" on a través de l'experimentació i del joc es van enfrontar a diferents reptes per descobrir com es reprodueixen les ombres i i quina relació hi ha entre les seves dimensions i la posició respecte del punt de llum. També van descobrir que la llum viatja en línia recta i com es comp

Docents
3 jun


3r - Sortida al Parc de Bombers de Mataró
Aquest matí, els alumnes de 3r de Primària han anat al Parc de Bombers de Mataró. Allà han pogut veure una mica les instal·lacions i els han explicat en què consisteix la feina dels bombers. També han fet una visualització de vídeos sobre com actuar en cas d’incendi i quines mesures s’han de seguir en aquestes situacions. A més, han tingut l’oportunitat de pujar a un camió de bombers, una experiència que els ha fet molta il·lusió.

Docents
15 may


Jornada "Tot és possible"
El dijous passat, els alumnes de 3r de primària van participar a la jornada “Tot és possible” amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Diversitat Funcional. L’objectiu de la trobada, organitzada per la Taula d’Accessibilitat i diverses entitats, ha estat sensibilitzar els infants de la realitat de les persones amb discapacitat. Durant la jornada vam dur a terme una sèrie de tallers i un repte cooperatiu conjuntament amb set escoles més de Mataró que també hi van pa

Docents
11 may


Visitem la Família Robafaves
Els alumnes de segon ens hem apropat fins l'Ajuntament de la nostra ciutat per fer una visita a la Família Robafaves i als Nans, que sempre els acompanyen. Hem descobert un munt de coses molt interessants, com per exemple: què hi ha escrit al pergamí que porta en Robafaves a la mà, quin parentiu tenen els nostres gegants i gegantes entre ells, com es diuen els nans.....Hem aprés un munt de coses!

Docents
26 abr


Activitats de Sant Jordi de 2n
BIBLIOTECA CEL OBERT Dins de les diferents activitats organitzades per la Diada de Sant Jordi, els alumnes de primer cicle de primària han anat a la plaça Santa Anna per gaudir d'una estona de lectura i descoberta de diferents llibres infantils. Dimarts 23, Diada de Sant Jordi, vam començar el matí escoltant diverses llegendes de Sant Jordi. Després d'esmorzar vam anar a fer un tomb per les paradetes de roses i llibres. Un cop a classe vam fer una manualitat. Els alumnes de s

Docents
26 abr


Activitats de Sant Jordi a 1r
Aquesta setmana la nostra escola ha participat de diferents actes relacionats amb la festa de Sant Jordi. Una d'elles va ser "La biblioteca a cel obert" a la Plaça de Santa Anna. Els infants de 1r i 2n van descobrir un munt de llibres. Una activitat organitzada per les Biblioteques de Mataró. I el dijous 23 d'abril vam celebrar la Diada de Sant Jordi on la cultura popular, la literatura i les roses són les grans protagonistes. Un dia ben bonic per sortir el carrer i veure tot

Docents
25 abr


Lletres a les aules
Aquest matí els infants de 1r i 2n hem anat a la Saleta de l'escola per veure un espectacle de titelles a càrrec de M.Helena Tolosa. Ens ha explicat tres contes infantils de Mercè Rodoreda amb diferents cançons que formen part d'aquests contes. Algunes són tradicionals com (Les petites formiguetes, Deu pometes té el pomer) i d'altres musicades per ella mateixa. El primer conte que ens ha explicat ha sigut " Les tres granotes i el rossinyol ". El segon ha sigut " L'hivern i le

Docents
15 abr
Setmana del benestar a 3r
Aquesta setmana a l’escola hem celebrat la Setmana del Benestar, una proposta plena d’activitats pensades per promoure hàbits saludables i el benestar. Al llarg de la setmana s’han dut a terme diversos tallers. Un dels més destacats ha estat el taller d’alimentació saludable, en què, amb la presència d’una nutricionista, els alumnes van poder reflexionar sobre la importància de mantenir una dieta equilibrada. Com a activitat final, organitzats en grups, van elaborar un menú d

Docents
10 abr


Gegantes de Mataró
Aquesta setmana els alumnes de segon hem visitat l'exposició "Gegantes de Mataró" a l'Ateneu Centre Cultural. Allà hem vist un munt de gegantes de les escoles de Mataró, diferents associacions i, com no, hem vist a la nostra IRIS. També hi havia altres gegantes d'arreu de Catalunya. Per finalitzar la visita els alumnes han pogut provar com és portar una petita geganta.

Docents
15 mar


Lletres Joan Miró
Els infants de primer de primària, a l'aula de plàstica, vam treballar l'artista barcelonès JOAN MIRÓ. Va ser pintor, escultor, gravador i ceramista, i un dels millors representants del surrealisme. La seva inspiració eren els objectes de la vida quotidiana a qui els atribuïa funcions diferents de la realitat. En el seu taller, l'artista va construir una mena de museu imaginari ambientat amb elements curiosos i estranys. Mirant les seves obres els infants de primer van descob

Docents
9 mar


Paul Klee. Gat i ocell
A l'aula de plàstica vam treballar amb els infants de 2n l'artista suís Paul Klee , tot i que va viure gairebé tota la seva vida a Alemanya. Va ser considerat com el pare de l'abstracció. Uns dels artistes més influents del segle XX. A Paul Klee li encantava viatjar i a Àfrica descobreix el color marcant l'inici d'un nou estil. Nosaltres entre les seves obres vam decidir treballar una de les pintures més conegudes "Gat i ocell". Sembla ser que al seu estudi, quan feia les se

Docents
3 mar


Acomiadem al Pellofa
Aquest matí els alumnes han entrat a l'escola amb un vestuari ben fosc i unes llàgrimes dibuixades a la cara, perquè en Pellofa després de tants dies de xerinola i disbauxa s'acomiadava de tots nosaltres. A la tarda, tota l'escola, hem anat al pati per fer la seva cerimònia. I per classes ens hem acostat per veure'l i dir-li adéu. Llavors ha entrat al pati una Vella ben contenta disposada a posar ordre a tanta disbauxa caminant amb 7 cames, la "Vella Quaresma". El seu discurs

Docents
18 feb


Rua de Carnaval
Avui ja ha arribat el dia en que l'escola celebrava la festa del seu 130è Aniversari! I per aquest motiu cada classe ha sortit al pati a desfilar amb la seva disfressa per celebrar la gran festa. Pastissos, serpentines, la geganta Iris, els castellers, la banda de música, coets, focs artificials, fotògrafs i els DJ. Els infants de primer hem sigut els castellers. I els infants de segon disfressats de banda de música ens han acompanyat. La nostra geganta Iris també ha desfilat

Docents
13 feb


Disfressa lliure
El dimecres els infants de l'escola es van convertir en multituds de personatges com herois, de fantasia, Disney, musicals, ficció... i és que en Pellofa ens va dir que : Si el dimecres a l'escola vols venir, una disfressa lliure hauràs de lluir. Els alumnes de 1r van lluir encantats la seva disfressa. Els alumnes de segon també van lluir les seves disfresses. I a l'hora del pati vam fer ballar amb tots els alumnes de l'escola.

Docents
12 feb


Pentinats diversos
Avui dimarts hem continuat amb les consignes d'en Pellofa. Aquesta vegada el missatge era el següent: Quan dimarts et llevis tot despentinat, no pateixis, fes-te un pentinat esvalotat. I així ha sigut. Els infants de primer han entrat a l'escola amb pentinats ben diferents, de colors, encrespats, amb perruca, amb peces de lego, amb blondes de magdalenes...

Docents
10 feb


Dies de Carnaval
Avui hem donat la benvinguda a uns dies de disbauxa protagonitzats per un personatge anomenat Pellofa. I seguint les seves indicacions avui els alumnes de l'escola han portat una vestimenta apropiada per anar a dormir, i és que el missatge era: Si el dilluns 9 de febrer a l'escola vols entrar, un pijama hauràs de portar. Els alumnes de 1r una mica mandrosos sí que estaven, i és clar, amb el pijama posat venien ganes de dormir. RIIIIIIING! Hora de llevar-se. Els alumnes de 3r

Docents
9 feb


Iniciem el segon trimestre
Ja hem tornat d'aquestes festes nadalenques, hem compartit moments viscuts a l'hora de celebrar el Nadal... i l'arribada dels Reis d'Orient amb tota la il·lusió que això comporta. Avui a la tarda, els alumnes de primer, han pogut portar a la classe una joguina que havien rebut aquests dies per compartir-la amb els seus companys. Hem gaudit molt de tots aquests jocs. Ens ho hem passat genial!

Docents
9 ene


Bon Nadal 2n
Amb l' arribada del Nadal, volem acomiadar aquest primer trimestre amb molta il·lusió. Ha estat un trimestre ple d'aprenentatges, moments divertits i activitats emocionants. Volem aprofitar aquest moment per desitjar-vos unes molt bones festes. Que el Nadal sigui un temps de pau, alegria i moments especials per compartir amb els vostres fills i filles. Us desitjo un bon Nadal!

Docents
20 dic 2025


Activitats de Nadal a 2n
Al llarg d'aquesta setmana els alumnes de segon han realitzat un munt d'activitats. Fem algunes manualitats per decorar la classe. Dijous a la tarda vam veure una noia misteriosa que visitava l'escola. Vam anar a la Saleta i vam descobrir que es tractava d'una Missatgera Reial que ens venia a donar un missatge dels Reis D'Orient i a recollir les cartes que els haviem escrit a classe. Quina gran sorpresa!!! Divendres al matí vam rebre una sorpresa molt especial! El Tió de Nada

Docents
20 dic 2025
bottom of page