Ambients a Educació Infantil
- Docents

- hace 2 días
- 2 Min. de lectura
El treball per ambients a l’educació infantil es fonamenta en la idea que els infants aprenen a partir de l’experiència, l’exploració i la interacció amb l’entorn. Els ambients esdevenen espais d’aprenentatge on cada infant pot actuar, crear, experimentar i descobrir segons els seus interessos i ritmes, en un context de joc i autonomia.
A l’escola treballem diferents ambients que afavoreixen el desenvolupament global dels infants. Entre ells destaquen:
Ambient de Manetes i Ditets
Aquest ambient potencia la motricitat fina, la coordinació ull–mà i la concentració. Els infants manipulen materials diversos (pinces, perles, sorra, pinces d'estendre, cordills, construccions, etc.) i realitzen activitats de precisió i creació lliure. És un espai que estimula la paciència, la cura i el plaer de fer amb les mans.












Ambient de Teatre
L’ambient de teatre convida els infants a expressar-se a través del joc simbòlic. Hi desenvolupen la imaginació, el llenguatge verbal i corporal, la cooperació i l’empatia. Mitjançant disfresses, titelles o escenaris improvisats, interpreten rols i situacions que els permeten comprendre el món que els envolta.










Ambient de Ciutat de Mataró
Aquest ambient neix de la voluntat d’apropar els infants a l’entorn proper i fer-los sentir part de la comunitat. A través de maquetes, mapes, fotografies i cultura popular, els nens i nenes descobreixen els espais, serveis i símbols de Mataró, coneixen el seu entorn urbà i aprenen a valorar-lo. Es treballa la identitat, la pertinença i la ciutadania des de ben petits.









Ambient d’Animals del món
En aquest ambient els infants s’endinsen en el coneixement de la natura i la biodiversitat. A través de materials reals, figures, llibres i activitats sensorials, observen, comparen i classifiquen animals de diferents hàbitats. Es fomenta la curiositat científica, el respecte pels éssers vius i la consciència mediambiental.













Comentarios