A Intel.ligència Emocional, l'alumnat de 5è ha treballat sobre el concepte de l’ ansietat i de la seva regulació, a partir de la lectura d'un conte de la Júlia Prunés que té com a títol: "Els ISSIS de Noiatemps". Resulta que a la ciutat de Noiatemps hi viuen uns personatges molt peculiars, els issis, que desperten l'ansietat dels seus habitants. La Carla, una psicòloga aventurera, els vol conèixer i descobreix el seu secret per mantenir-los a ratlla.
Els nostres alumnes, han après que l'ansietat és una emoció normal i adaptativa que tots experimentem en certes situacions i que té la funció de protegir-nos davant dels perills. Aquesta reacció fisiològica de defensa és útil per a la supervivència i té una funció protectora, ja que ens impulsa a combatre o fugir d'una amenaça. No obstant això, l'ansietat esdevé un problema quan apareix amb molta freqüència i intensitat sense que hi hagi un perill, o bé, quan hi ha perill real, però la reacció és desproporcionada; produint un elevat grau de malestar o patiment; així com la sensació personal de no sentir-te capaç de gestionar la situació.
Ja han après també que aquesta ansietat es pot manifestar en diferents formats (símptomes fisiològics, conductuals i cognitius), el que facilitarà la seva detecció (ja sigui a nivell intrapersonal o interpersonal) i actuació per a poder regular-la: oferint espais segurs perquè es pugui exposar el malestar i dificultats quan ho necessitin; practicant tècniques, activitats o hàbits que puguin aplicar al seu dia a dia per reduir-la (respiració profunda; mindfulness; tècniques de relaxació; fer exercici físic; tenir uns hàbits adequats de la son; establir rutines de desconnexió digital...).
En definitiva, la RESILIÈNCIA té una relació directa amb el benestar psicològic i per aquest motiu és de vital importància promoure-la en el nostre alumnat.
A continuació podeu trobar algunes imatges de les presentacions realitzades pels nens i nenes de 5è en relació a la temàtica treballada:
Commentaires