BABAUA LES DESVENTURES DE MIMÍ

Actualizado: 21 mar 2023

Ahir dissabte 7 de maig els alumnes de Cinquè de Primària van oferir al Teatre Monumental de Mataró el concert “Babaua les desventures de Mimí”. Aquesta actuació és el resultat d’un treball que forma part del projecte Cantània i que els alumnes de l’Escola Balmes porten treballant des del mes de gener.

Hem gaudit molt amb la història de la Cantata, amb el text de les cançons i amb els assajos que hem anat realitzant al llarg del curs. El concert ha estat el premi final a cinc mesos de treball a les hores de Música i Plàstica i el resultat ha estat extraordinari.

En aquest projecte hi participen 42.000 nens realitzant concerts a L’Auditori de Barcelona, El Vendrell, Figueres, Granollers, Manresa, Mataró, Olot, Reus, Sant Cugat, Vic, Vilafranca del Penedès, Parla, Saragossa, Sevilla, Valladolid, Brussel·les (Bèlgica), Biefeld (Alemanya), Koblenz (Alemanya) i Neustadt (Alemanya).

La Cantata explica la història de la Mimí una joveneta càndida i innocent, que viu preocupada pel seu aspecte i per la seva coqueteria. Amoïnada per la dificultat de trobar promès, desencisada perquè cap dels seus pretendents no li fa el pes, Mimí rebrà l’ajuda de Cupido. Un Cupido múltiple, que li ofereix un pacte ben original: l’ajudarà a trobar l’home dels seus somnis, si ella accepta fer un fascinant viatge pel temps i l’espai. Un viatge que permetrà la Mimí conèixer personatges i esdeveniments que han tingut una importància capital en l’evolució tecnològica de la humanitat. D’aquesta manera, Mimí descobrirà el gust per l’aprenentatge i s’oblidarà de les banalitats supèrflues que l’havien preocupat fins que va topar amb Cupido. I, tot aprenent, Mimí entendrà que el veritable amor està íntimament relacionat amb la voluntat d’estimar, més que no pas amb la facultat de seduir.

Estem segurs que els alumnes mai oblidaran el concert i que tindran un bon record de les moltes hores que han passat junts aprenent les cançons…estones de riure, d’esforç, dificultat, compromís, dedicació i sobretot il·lusió.

Visca la Música!

Totes les fotografies a l’àlbum de l’escola